Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021
Treść
Na podstawie art.14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020r. poz.1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący działania |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Przekazanie do publicznej wiadomości danych o osobie wyznaczonej na koordynatora ds. dostępności |
Koordynator |
|
Czerwiec 2020 |
Informatyk |
Zamieszczenie informacji na stronie internetowej Urzędu / BIP |
|||
2. |
Raport o monitoringu, dostępność w Urzędzie Miejskim |
|
Stopniowe wdrażanie rekomendacji zawartych w audycie dostępności |
Realizacja – cały okres |
3. |
Aktualizacja deklaracji dostępności na stronie internetowej oraz BIP |
Koordynator |
|
2020 |
Informatyk |
|
|||
4. |
Dokonanie samooceny pod kątem dostosowania obiektów w których siedzibę mają gminne jednostki organizacyjne do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
Koordynator, kierownicy jednostek organizacyjnych |
Wskazanie sposobów dostępu alternatywnego w wymiarze architektonicznym, cyfrowym, informacyjno- komunikacyjnym wynikające z zapisów art.6 ustawy |
Grudzień 2020 |
5. |
Sporządzenie raportu |
Koordynator
|
|
Do 31 marca 2021 |
6. |
Podanie raportu do publicznej wiadomości. |
Koordynator, pracownicy Urzędu |
publikacja |
Marzec 2021 |
7. |
Przegląd procedur, regulaminów itp. pod kątem dostosowania ich do zapewnienia dostępności zgodnie z art. 6 ustawy |
Koordynator, pracownicy Urzędu |
Opracowanie procedur |
I półrocze 2021r. |
8. |
Przygotowanie propozycji dostępu alternatywnego w Urzędzie Miejskim w Krynicy-Zdroju w przypadku braku zapewnienia( z przyczyn niezależnych technicznych lub prawnych) dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator, pracownicy Urzędu |
Wskazanie sposobów zapewnienia dostępu alternatywnego i wprowadzenia w/w rozwiązań zgodnie z wnioskiem oso ze szczególnymi potrzebami |
I półrocze 2021r. |
9. |
Monitorowanie działalności jednostki w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator, pracownicy Urzędu |
Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w wymiarze architektonicznym, cyfrowym, informacyjno- komunikacyjnym wynikające z zapisów art.6 ustawy |
Na bieżąco- w całym okresie działania. |
Koordynator do spraw dostępności
Paweł Maślanka