Przejdź do stopki

Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest

Treść

20.01.2025 r. 

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań  w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest,obowiązkiem właścicieli  i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032.

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio burmistrzowi;
  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej marszałkowi województwa.

Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Uaktualnioną informację należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia. 

Ponadto właściciel, zarządca lub użytkownik nieruchomości, obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej lub innego miejsca zawierającego azbest jest zobowiązany do przeprowadzenia kontroli stanu tych wyrobów w formie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”. Wzór dokumentu w załącznikach.

Ocenę tę sporządza się w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych. Ocena jest sporządzana na formularzu, który stanowi załącznik do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest
w jednym egzemplarzu.

Można również:

  • złożyć wniosek na Dzienniku Podawczym na parterze budynku przy ul. Kraszewskiego 7,
  • przesłać pocztą na adres: Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju,
    ul. Kraszewskiego 7, 33-380 Krynica-Zdrój,
  • przesłać drogą elektroniczną na adres: krynica@umkrynica.pl

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 18 472 55 36 lub w siedzibie Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego Mysłowice w Krynicy-Zdroju pok. nr 1.


USUWANIE AZBESTU – INFORMACJA

WAŻNE !!!

 

Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu prowadzi nabór wniosków o usunięcie i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest w ramach realizacji „Programu usuwania odpadów zawierających azbest z terenu powiatu nowosądeckiego”

Warunkiem bezpłatnego odbioru jest złożenie przez właściciela nieruchomości wniosku o usunięcie odpadów na odpowiednim druku.

Termin składania – nabór przez cały rok, jednak aby zrealizować odbiór jeszcze w tym roku należy wniosek złożyć NIEZWŁOCZNIE.

Zakończenie realizacji Projektu – 31 marca 2023 r.

Finansowanie usuwania azbestu w kolejnych latach może być ograniczone.

Pobierz druk wniosku 

Piotr Ryba

Burmistrz Krynicy-Zdroju

 

Informacje dodatkowe – Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska,  Urząd Miejski w Krynicy-Zdroju, tel. 18 472 55 46