Otwarty konkurs ofert na „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest”

Treść
Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadania pn. „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest”, Berest 23, Gmina Krynica- Zdrój.
Działając na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491, 1761, 1940) oraz uchwały Nr X.64.2024 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025.
Burmistrz Krynicy-Zdroju
ogłasza
otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadania „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest” z zakresu usług społecznych i zdrowotnych.
I. Rodzaj zadania:
„Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest” w miejscowości Berest 23, Gmina Krynica- Zdrój dla osób niesamodzielnych powyżej 60 roku życia.
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania wynosi 47 500,00 zł
III. Zasady przyznawania dotacji
Dotacja zostanie przyznana na podstawie otwartego konkursu ofert w drodze wyboru najkorzystniejszej oferty po podjęciu decyzji przez Burmistrza Krynicy- Zdroju.
Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje z zastosowaniem przepisów art. 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Podmiot uprawniony winien posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia działań na rzecz osób starszych lub roczne w zakresie prowadzenia dziennej placówki opieki. Zadanie, którego realizacja zostanie powierzona, winno być przedmiotem statutowej działalności podmiotu uprawnionego. Burmistrz Krynicy-Zdroju może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych lub zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania regulować będzie umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Krynica-Zdrój, mająca swoją siedzibę w Krynicy-Zdroju, przy ul. J.I. Kraszewskiego 7, NIP: 734-354-31-00, REGON: 491893055.
Podmiot uprawniony winien zamieścić w ofercie informacje określone w art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Oferta może być złożona przez organizację pozarządową lub podmiot, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
IV. Termin i warunki realizacji zadania
-
Zadanie powinno być zrealizowane w okresie od 01.04.2025 r. do 30.06.2025 r. z zastrzeżeniem, iż szczegółowe terminy wykonania zadania określone zostaną w umowie.
-
Zadanie powinno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
-
Adresatami zadania są osoby niesamodzielne - tj. osoby powyżej 60 roku życia, które ze względu na wiek, stan zdrowia lub niepełnosprawność wymagają opieki lub wsparcia w związku z niemożnością samodzielnego wykonywania co najmniej jednej z podstawowych czynności dnia codziennego, zamieszkujące na terenie Gminy Krynicy-Zdroju,
-
W ramach działalności placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” niezbędne jest prowadzenie następujących zajęć:
-
usługi opiekuńczo-pielęgnacyjne dla osób niesamodzielnych, w tym: zapewnienie 1 ciepłego posiłku dziennie, zapewniona pomoc przy spożywaniu posiłków, udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych oraz opiekę higieniczną w niezbędnym zakresie,
-
usługi zdrowotne dla osób niesamodzielnych, w tym zapewnienie opieki pielęgniarskiej,
-
zapewnienie organizacji wolnego czasu,
-
zajęcia podnoszące aktywność i aktywizujące do uczestnictwa w życiu społecznym,
-
Uczestnictwo w zajęciach jest dobrowolne, dostosowane do predyspozycji i potrzeb uczestników zajęć.
-
Przewidywana liczba godzin świadczenia usług: od poniedziałku do piątku około 40h tygodniowo. Godziny otwarcia Placówki będą ustalone biorąc pod uwagę preferencje uczestników zajęć.
-
Niezbędne jest organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, przy wykorzystaniu bezpośredniego wyjścia z Placówki.
-
Preferowane formy zajęć: warsztaty artystyczne, plastyczne, gimnastyka, gry zespołowe, wspólne obchodzenie imprez okolicznościowych, wyjścia do obiektów kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych np. basen, teatr itp.
-
Niezbędne jest zatrudnienie 1 opiekuna ds. usług opiekuńczo-pielęgnacyjnych/terapeuty zajęciowego/pielęgniarki posiadającego niezbędne kwalifikacje na każde 5 osób niesamodzielnych.
-
Wymagana dokumentacja prowadzenia Placówki:
-
formularze zgłoszeniowe osób niesamodzielnych,
-
listy obecności osób niesamodzielnych,
-
dzienniki zajęć opiekuna ds. usług opiekuńczo-pielęgnacyjnych/terapeuty zajęciowego/pielęgniarki.
-
Placówka posiada pełne wyposażenie niezbędne do udzielenia wszystkich świadczonych usług.
-
W budynku jest zainstalowana platforma schodowa dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
-
Budynek i jego otoczenie oraz pomieszczenia placówki są pozbawione barier architektonicznych.
-
Przy realizacji zadania Oferent zobowiązany jest stosować zasady wynikające z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
-
Dotacja może być przeznaczona na pokrycie kosztów niezbędnych do realizacji zadania.
-
W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami zgodnie z treścią zawartej umowy.
V. Termin i warunki składania ofert
-
Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają pisemne oferty realizacji zadania według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
-
Oferty muszą być podpisane i opieczętowane przez oferenta.
-
Do opieczętowanej i podpisanej oferty należy dołączyć:
a) kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji (w przypadku KRS nie ma tego obowiązku, jedynie zaleca się jego załączenie);
b) pełnomocnictwo do reprezentowania oferenta, w przypadku jego udzielenia.
-
Wymienione załączniki należy złożyć w postaci oryginalnych dokumentów lub uwierzytelnionych kopii.
-
Ofertę w wersji papierowej wraz z załącznikami należy złożyć w zamkniętej kopercie, opatrzonej opisem: „Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadania pn. „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest” na adres Urząd Miejski w Krynicy Zdrój ul. I.J. Kraszewskiego 7, 33-380 Krynica Zdrój w nieprzekraczalnym terminie do dnia
26 marca 2025 r. (decyduje data wpływu do UM). Na kopercie należy również podać nazwę i adres oferenta.
-
Oferta i wyżej wymienione załączniki powinny być podpisane przez osoby wskazane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym równoważnym dokumencie, posiadające na dzień składania oferty prawo reprezentacji oferenta.
-
Dokumenty powinny być podpisane w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej (np. czytelny podpis lub parafka wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej).
-
W przypadku składania kopii dokumentów powinny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem przez jedną z osób mających prawo do reprezentacji oferenta, na pierwszej stronie dokumentu z zastosowaniem formuły: „Za zgodność z oryginałem strony od … do …”, bądź na każdej ze stron.
-
W przypadku udzielenia pełnomocnictwa oferta oraz załączniki mogą być podpisywane przez osoby w nim wskazane.
-
W przypadku braku w odpisie z KRS, w odpisie z innego rejestru lub ewidencji, danych dotyczących statutowej działalności, należy przedłożyć aktualny statut podmiotu lub inny równoważny dokument (jeśli przepisy dotyczące podmiotu nie nakładają obowiązku posiadania statutu).
-
W przypadku niespełnienia jednego z obligatoryjnych wymogów np. oferta złożona przez nieuprawniony podmiot, po terminie, niezgodna z ogłoszeniem konkursowym złożona oferta zostanie odrzucona z przyczyn formalnych.
-
Za datę przedłożenia oferty przez Wnioskodawcę uznaje się dzień jego wpływu do kancelarii Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju.
-
Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji.
-
Nie przewiduje się możliwości uzupełnienie oferty, która została złożona w stanie niekompletnym.
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
-
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi niezwłocznie w terminie do 31 marca 2025r.
-
Postępowanie konkursowe prowadzone będzie w oparciu o zasady i kryteria określone w uchwale nr X.64.2024 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025.
-
Oferty podlegają ocenie według następujących kryteriów:
1) możliwość realizacji projektu przez Wnioskodawcę w odniesieniu do celów publicznych określonych oraz stopień wpływu projektu na realizację celów publicznych (oceniane w skali: 0-5 pkt.);
2) koszty realizacji projektu w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania z uwzględnieniem celowości, gospodarności, racjonalności i efektywności wykonania zadania (oceniane w skali: 0-8 pkt.);
3) merytoryczna jakość wykonania zadania - przedstawiony opis realizacji zadania (oceniane w skali: 0-8 pkt.);
4) kwalifikacje osób, przy udziale których Wnioskodawca będzie realizował projekt (oceniane w skali: 0-3pkt.);
5) planowany przez Wnioskodawcę wkład rzeczowy i osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy (oceniane w skali: 0-3 pkt.);
6) analiza prawidłowości i terminowości rozliczenia realizacji zadań publicznych ze środków Gminy Krynicy-Zdroju przez Wnioskodawcę w ubiegłych latach (oceniane w skali: 0-3 pkt.).
-
Średnia arytmetyczna punktów przyznanych ofercie przez wszystkich członków Komisji konkursowej stanowi ocenę oferty.
-
Minimalna liczba punktów uprawniających do ubiegania się o dotację wynosi 20.
-
Zaopiniowane listy ocenionych ofert, z przypisaną im oceną punktową, proponowaną kwotą dotacji oraz – w przypadku wniosków, które nie zostały zarekomendowane do otrzymania dotacji – z uwagami, przedstawione są Burmistrzowi Krynicy-Zdroju. Ocena formalna i merytoryczna dokonywana będzie na podstawie karty oceny ofert w oparciu o w/w kryteria.
-
Oferty niespełniające wymogów formalnych nie będą mogły być uzupełnione.
-
Merytorycznej oceny dokona Komisja Konkursowa powołana Burmistrza Krynicy Zdroju.
-
Ocena Komisji zostanie przekazana Burmistrzowi Krynicy-Zdroju, który podejmie ostateczną decyzję. Od tej decyzji nie stosuje się trybu odwoławczego.
-
Wyłoniony podmiot będzie zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy do: dostarczenia na wezwanie właściwej komórki organizacyjnej Urzędu Gminy oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz dokumentacji, o której mowa wyżej, celem kontroli prawidłowości wydatkowania przyznanych środków oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związaną; kontrola ta nie ogranicza praw Gminy do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym.
VII. Postanowienia końcowe
-
Burmistrz-Krynicy-Zdroju zastrzega sobie prawo odwołania konkursu z podaniem przyczyny jego odwołania. Unieważnienie konkursu lub odstąpienie od zawarcia umowy przez Gminę Krynicę-Zdrój następuje na skutek:
a) braku wniosków w ogłoszonym konkursie projektów;
b) niespełniania przez złożone wnioski wymogów formalnych lub merytorycznych, zawartych w ogłoszeniu konkursu projektów;
c) wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodujących, że zakończenie procedury wyborem projektu lub zawarcie umowy nie leży w interesie publicznym, a zmiany takiej nie można było wcześniej przewidzieć.
-
Informację o unieważnieniu konkursu projektów Burmistrz podaje do publicznej wiadomości w sposób określony w pkt. VII ust.5.
-
Ostatecznego wyboru wraz z określeniem wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Burmistrz w formie zarządzenia.
-
Zarządzenie, o którym mowa w ust. 3 nie stanowi oświadczenia woli Gminy o zawarciu umowy.
-
Wyniki konkursu Burmistrz podaje do publicznej wiadomości:
a) w Biuletynie Informacji Publicznej;
b) na tablicy ogłoszeń Urzędu;
c) na stronie internetowej Urzędu
VIII. RODO
Informuję, że zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) /Dz.U.UE.L.2016.119.1/, dalej „RODO”:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Krynicy-Zdroju z siedzibą przy ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 7, 33-380 Krynica-Zdrój, e-mail: krynica@umkrynica.pl, nr tel. 18 472 55 00;
2) dane kontaktowe inspektora ochrony danych: ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 7, 33-380 Krynica-Zdrój, e-mail: iod@umkrynica.pl, nr tel. 18 472 55 60;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia i rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadania pn. „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest”, Berest 23, Gmina Krynica- Zdrój.
Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c i lit. e RODO, ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491, 1761, 1940) oraz uchwała nr X.64.2024 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych jest administrator oraz osoby upoważnione przez administratora a także odbiorcami mogą być podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie administratora oraz inne podmioty na podstawie obowiązujących przepisów;
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani nie planuje się przekazywania danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okresy zgodne z kategoriami archiwalnymi, o których mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
7) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania;
8) ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2;
9) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach prawa, związanym z udziałem w konkursie, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z właściwych przepisów prawa;
10) Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.