Informujemy, że w w dniu 24 grudnia oraz 31 grudnia 2024 r. Urząd Miejski będzie czynny do godziny 13:00

Przejdź do stopki

Otwarty konkurs ofert na realizację zadania pn. „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest”

Otwarty konkurs ofert na realizację zadania pn. „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest”

Treść

Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) oraz uchwały NR LXVIII.527.2023 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 14 grudnia 2023 roku zmieniającej uchwałę Nr LXVII.511.2023 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2024, zarządzam co następuje:

§ 1. Ogłasza się otwarty konkurs ofert na  „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest”.

§ 2. Zarządzenie podlega ogłoszeniu poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju oraz publikację na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju i w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 3.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Załącznik do Zarządzenia nr 137.2024

Burmistrza Krynicy-Zdroju

z dnia 19 listopada 2024 r.

 

Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadania pn. „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest”, Berest 23Gmina Krynica- Zdrój.

Działając na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) oraz uchwały NR LXVIII.527.2023 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 14 grudnia 2023 roku zmieniającej uchwałę Nr LXVII.511.2023 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2024

 

Burmistrz Krynicy-Zdroju

ogłasza

otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadania „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest” z zakresu usług społecznych i zdrowotnych.

 

I. Rodzaj zadania:

„Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest” w miejscowości Berest 23, Gmina Krynica- Zdrój  dla osób niesamodzielnych powyżej 60 roku życia.

 

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania w roku 2025 r. wynosi 45 000,00 zł

 

III. Zasady przyznawania dotacji

Dotacja zostanie przyznana na podstawie otwartego konkursu ofert w drodze wyboru najkorzystniejszej oferty po podjęciu decyzji przez Burmistrza Krynicy- Zdroju.

Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje z zastosowaniem przepisów art. 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Podmiot uprawniony winien posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia działań na rzecz osób starszych lub roczne w zakresie prowadzenia dziennej placówki opieki. Zadanie, którego realizacja zostanie powierzona, winno być przedmiotem statutowej działalności podmiotu uprawnionego. Burmistrz Krynicy-Zdroju może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych lub zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania regulować będzie umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Krynica-Zdrój, mająca swoją siedzibę w Krynicy-Zdroju, przy ul. J.I. Kraszewskiego 7, NIP: 734-354-31-00, REGON: 491893055.

Podmiot uprawniony winien zamieścić w ofercie informacje określone w art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Oferta może być złożona przez organizację pozarządową lub podmiot, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

IV. Termin i warunki realizacji zadania

1.    Zadanie powinno być zrealizowane w okresie od 01.01.2025 r. do 31.03.2025 r. z zastrzeżeniem, iż szczegółowe terminy wykonania zadania określone zostaną w umowie.

2.    Zadanie powinno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz  obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.

3.    Adresatami zadania są osoby niesamodzielne - tj. osoby powyżej 60 roku życia, które ze względu na wiek, stan zdrowia lub niepełnosprawność wymagają opieki lub wsparcia w związku z niemożnością samodzielnego wykonywania co najmniej jednej z podstawowych czynności dnia codziennego, zamieszkujące na terenie Gminy Krynicy-Zdroju,

4.    W ramach działalności placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” niezbędne jest prowadzenie następujących zajęć:

-        usługi opiekuńczo-pielęgnacyjne dla osób niesamodzielnych, w tym: zapewnienie 1 ciepłego posiłku dziennie, zapewniona pomoc przy spożywaniu posiłków, udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych oraz opiekę higieniczną w niezbędnym zakresie,

-        usługi zdrowotne dla osób niesamodzielnych, w tym zapewnienie opieki pielęgniarskiej,

-        zapewnienie organizacji wolnego czasu,

-        zajęcia podnoszące aktywność i aktywizujące do uczestnictwa w życiu społecznym,

5.    Uczestnictwo w zajęciach jest dobrowolne, dostosowane do predyspozycji i potrzeb uczestników zajęć.

6.    Przewidywana liczba godzin świadczenia usług: od poniedziałku do piątku około 40h tygodniowo. Godziny otwarcia Placówki będą ustalone biorąc pod uwagę preferencje uczestników zajęć.

7.    Niezbędne jest organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, przy wykorzystaniu bezpośredniego wyjścia z Placówki.

8.    Preferowane formy zajęć: warsztaty artystyczne, plastyczne, gimnastyka, gry zespołowe, wspólne obchodzenie imprez okolicznościowych, wyjścia do obiektów kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych np. basen, teatr itp.

9.    Niezbędne jest zatrudnienie 1 opiekuna ds. usług opiekuńczo-pielęgnacyjnych/terapeuty zajęciowego/pielęgniarki posiadającego niezbędne kwalifikacje na każde 5 osób niesamodzielnych.

10.     Wymagana dokumentacja prowadzenia Placówki:

-        formularze zgłoszeniowe osób niesamodzielnych,

-        listy obecności osób niesamodzielnych,

-        dzienniki zajęć opiekuna ds. usług opiekuńczo-pielęgnacyjnych/terapeuty zajęciowego/pielęgniarki.

11.     Placówka posiada pełne wyposażenie niezbędne do udzielenia wszystkich świadczonych usług.

12.     W budynku jest zainstalowana platforma schodowa dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

13.     Budynek i jego otoczenie oraz pomieszczenia placówki są pozbawione barier architektonicznych.

14.     Przy realizacji zadania Oferent zobowiązany jest stosować zasady wynikające z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

15.     Dotacja może być przeznaczona na pokrycie kosztów niezbędnych do realizacji zadania.

16.     W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami zgodnie z treścią zawartej umowy.

 

V. Termin i warunki składania ofert

1.    Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają pisemne oferty realizacji zadania według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).

2.    Oferty muszą być podpisane i opieczętowane przez oferenta.

3.    Do opieczętowanej i podpisanej oferty należy dołączyć:

a)         kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji
(w przypadku KRS nie ma tego obowiązku, jedynie zaleca się jego załączenie);

b)        pełnomocnictwo do reprezentowania oferenta, w przypadku jego udzielenia.

4.         Wymienione załączniki należy złożyć w postaci oryginalnych dokumentów lub uwierzytelnionych kopii.

5.         Ofertę w wersji papierowej wraz z załącznikami należy złożyć w zamkniętej kopercie, opatrzonej opisem: „Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadania
pn. „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w miejscowości Berest”
 na  adres Urząd  Miejski w Krynicy Zdrój ul. I.J. Kraszewskiego 7,  33-380 Krynica Zdrój w nieprzekraczalnym terminie do dnia
11 grudnia 2024 r. (decyduje data wpływu do UM)
. Na kopercie należy również podać nazwę i adres oferenta.

6.         Oferta i wyżej wymienione załączniki powinny być podpisane przez osoby wskazane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym równoważnym dokumencie, posiadające na dzień składania oferty prawo reprezentacji oferenta.

7.         Dokumenty powinny być podpisane w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej (np. czytelny podpis lub parafka wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej).

8.         W przypadku składania kopii dokumentów powinny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem przez jedną z osób mających prawo do reprezentacji oferenta, na pierwszej stronie dokumentu z zastosowaniem formuły: „Za zgodność z oryginałem strony od … do …”, bądź na każdej ze stron.

9.         W przypadku udzielenia pełnomocnictwa oferta oraz załączniki mogą być podpisywane przez osoby w nim wskazane.

10.     W przypadku braku w odpisie z KRS, w odpisie z innego rejestru lub ewidencji, danych dotyczących statutowej działalności, należy przedłożyć aktualny statut podmiotu lub inny równoważny dokument (jeśli przepisy dotyczące podmiotu nie nakładają obowiązku posiadania statutu).

11.     W przypadku niespełnienia jednego z obligatoryjnych wymogów np. oferta złożona przez nieuprawniony podmiot, po terminie, niezgodna z ogłoszeniem konkursowym złożona oferta zostanie odrzucona z przyczyn formalnych.

12.     Za datę przedłożenia oferty przez Wnioskodawcę uznaje się dzień jego wpływu do kancelarii Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju.

13.     Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji.

14.     Nie przewiduje się możliwości uzupełnienie oferty, która została złożona w stanie niekompletnym.

 

VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert

1.         Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi niezwłocznie w terminie do 19 grudnia 2024r.

2.         Postępowanie konkursowe prowadzone będzie w oparciu o zasady i kryteria określone w uchwale NR LXVIII.527.2023 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 14 grudnia 2023 roku zmieniającej uchwałę Nr LXVII.511.2023 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2024

3.         Oferty podlegają ocenie według następujących kryteriów:
1) możliwość realizacji projektu przez Wnioskodawcę w odniesieniu do celów publicznych określonych oraz stopień wpływu projektu na realizację celów publicznych (oceniane w skali: 0-5 pkt.);
2) koszty realizacji projektu w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania z uwzględnieniem celowości, gospodarności, racjonalności i efektywności wykonania zadania (oceniane w skali: 0-8 pkt.);
3) merytoryczna jakość wykonania zadania - przedstawiony opis realizacji zadania (oceniane w skali: 0-8 pkt.);
4) kwalifikacje osób, przy udziale których Wnioskodawca będzie realizował projekt (oceniane w skali: 0-3pkt.);
5) planowany przez Wnioskodawcę wkład rzeczowy i osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy (oceniane w skali: 0-3 pkt.);
6) analiza prawidłowości i terminowości rozliczenia realizacji zadań publicznych ze środków Gminy Krynicy-Zdroju przez Wnioskodawcę w ubiegłych latach (oceniane w skali: 0-3 pkt.).

4.         Średnia arytmetyczna punktów przyznanych ofercie przez wszystkich członków Komisji konkursowej stanowi ocenę oferty.

5.         Minimalna liczba punktów uprawniających do ubiegania się o dotację wynosi 20.

6.         Zaopiniowane listy ocenionych ofert, z przypisaną im oceną punktową, proponowaną kwotą dotacji oraz – w przypadku wniosków, które nie zostały zarekomendowane
do otrzymania dotacji – z uwagami, przedstawione są Burmistrzowi Krynicy-Zdroju.  Ocena formalna i merytoryczna dokonywana będzie na podstawie karty oceny ofert w oparciu o w/w kryteria.

7.         Oferty niespełniające wymogów formalnych nie będą mogły być uzupełnione.

8.         Merytorycznej oceny dokona Komisja Konkursowa powołana Burmistrza Krynicy Zdroju.

9.         Ocena Komisji zostanie przekazana Burmistrzowi Krynicy-Zdroju, który podejmie ostateczną decyzję. Od tej decyzji nie stosuje się trybu odwoławczego.

10.     Wyłoniony podmiot będzie zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy do: dostarczenia na wezwanie właściwej komórki organizacyjnej Urzędu Gminy oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz dokumentacji, o której mowa wyżej, celem kontroli prawidłowości wydatkowania przyznanych środków oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związaną; kontrola ta nie ogranicza praw Gminy do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym.

 

VII. Postanowienia końcowe

  1. Burmistrz-Krynicy-Zdroju zastrzega sobie prawo odwołania konkursu z podaniem przyczyny jego odwołania.  Unieważnienie konkursu lub odstąpienie od zawarcia umowy przez Gminę Krynicę-Zdrój następuje na skutek:
    a) braku wniosków w ogłoszonym konkursie projektów;
    b) niespełniania przez złożone wnioski wymogów formalnych lub merytorycznych, zawartych w ogłoszeniu konkursu projektów;
    c) wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodujących, że zakończenie procedury wyborem projektu lub zawarcie umowy nie leży w interesie publicznym, a zmiany takiej nie można było wcześniej przewidzieć.

  2. Informację o unieważnieniu konkursu projektów Burmistrz podaje do publicznej wiadomości w sposób określony w pkt. VII ust.5.

  3. Ostatecznego wyboru wraz z określeniem wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Burmistrz w formie zarządzenia.

  4. Zarządzenie, o którym mowa w ust. 3 nie stanowi oświadczenia woli Gminy o zawarciu umowy.

  5. Wyniki konkursu Burmistrz podaje do publicznej wiadomości:
    a) w Biuletynie Informacji Publicznej;
    b) na tablicy ogłoszeń Urzędu;
    c) na stronie internetowej Urzędu

 

VIII RODO

Informuję, że zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) /Dz.U.UE.L.2016.119.1/, dalej „RODO”:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Krynicy-Zdroju z siedzibą przy ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 7, 33-380 Krynica-Zdrój, e-mail: ugukry@ns.onet.pl, nr tel. 18 472 55 00;

  2. dane kontaktowe inspektora ochrony danych: ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 7, 33-380 Krynica-Zdrój, e-mail: iod@umkrynica.pl, nr tel. 18 472 55 60;

  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia i rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadania pn. „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w  miejscowości Berest”,  Berest 23, Gmina Krynica-Zdrój. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c i lit. e RODO, ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 571) oraz uchwała NR LXVIII.527.2023 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 14 grudnia 2023 roku zmieniająca uchwałę Nr LXVII.511.2023 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2024;

  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych jest administrator oraz osoby upoważnione przez administratora a także odbiorcami mogą być podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie administratora oraz inne podmioty na podstawie obowiązujących przepisów;

  5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani nie planuje się przekazywania danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych;

  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okresy zgodne z kategoriami archiwalnymi, o których mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;

  7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania;

  8. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2;

  9. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach prawa, związanym z udziałem w konkursie, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z właściwych przepisów prawa;

  10. Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.