OGŁOSZENIE O KONSULTACJACH
Treść
OGŁOSZENIE O KONSULTACJACH
z dnia 19 października 2020 roku
projektu Programu współpracy Gminy Krynica-Zdrój z organizacjami pozarządowymi
na 2021 rok
Na podstawie art. 5 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2013 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (j.t. Dz. u. z 2020 r. poz. 1057) oraz uchwały Nr LIV/382/10 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 6 września 2010 roku w sprawie szczegółowego konsultowania z radą działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, Burmistrz Krynicy-Zdroju ogłasza konsultacje projektu „Program współpracy Gminy Krynica-Zdrój z organizacjami pozarządowymi na 2021 rok”:
- Cel konsultacji: zebranie opinii organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na temat projektu „Program współpracy Gminy Krynica-Zdrój z organizacjami pozarządowymi na 2021 rok”.
- Przedmiot konsultacji: projekt „Programu współpracy Gminy Krynica-Zdrój z organizacjami pozarządowymi na 2021 rok”.
- Czas rozpoczęcia i zakończenia konsultacji: 22-30 października 2020 roku.
- Forma konsultacji: opinie z podaną nazwą organizacji i adresem należy składać bezpośrednio na dziennik podawczy Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju, ul. Kraszewskiego 7 pok. 15, przesłać pocztą na adres Urzędu (liczy się data wpływu do Urzędu) lub przesłać elektronicznie na adres: ugukry@ns.onet.pl.
- W dniu 26 października 2020 roku w godzinach od 1100 do 1300, w sali konferencyjnej MPGK Sp. z o.o w Krynicy-Zdroju przy ul. Kraszewskiego 37, .odbędzie się spotkanie konsultacyjne podczas, którego będzie możliwość zapoznania się z Programem i wniesienia opinii.
- Zasięg terytorialny konsultacji: konsultacje obejmują podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie działające na terenie Gminy Krynica-Zdrój.
- Projekt programu jest dostępny na stronie internetowej Gminy www.krynica-zdroj.pl oraz Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
- Informacje o wynikach konsultacji zostaną opublikowane w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia konsultacji poprzez umieszczenie na stronie internetowej Gminy, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
- Dodatkowe informacje ws. konsultacji można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Krynicy-Zdroju, pok. nr 18 lub pod numerem telefonu 18 472 55 48.
Program współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi
oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
na rok 2021
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
1. Program Współpracy na rok 2021 określa:
- cele, zasady, przedmiot oraz formy współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- priorytetowe zadania publiczne, których realizację Gmina Krynica-Zdrój będzie wspierać;
- okres i sposób realizacji Programu, wysokość środków planowanych na jego realizację oraz sposób jego oceny;
- informację o sposobie tworzenia Programu oraz o przebiegu konsultacji;
- tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert.
§ 2.
Ilekroć w niniejszym Programie jest mowa o:
- Ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057);
- Organizacjach - należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- Programie - należy przez to rozumieć niniejszy „Program współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2021”;
- Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Krynicę-Zdrój;
- Burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Krynicy-Zdroju;
- Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Krynicy-Zdroju;
- Radzie - należy przez to rozumieć Radę Miejską w Krynicy-Zdroju;
- Dotacji – rozumie się przez to dotację w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 869 ze zmn. Dz. u. z 2019 r. poz. 1622, 1649, 2020, Dz. U. z 2020 r. poz. 284, 374, 568, 695, 1175);
- Konkursie – rozumie się przez to otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust.2 ustawy;
- Jednostkach organizacyjnych Gminy – należy przez to rozumieć jednostki powołane
przez Gminę Krynicę-Zdrój w celu wykonywania zadań Gminy: Biblioteka Publiczna, Centrum Kultury, Ośrodek Pomocy Społecznej, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Centrum Księgowo-Administracyjne Oświaty Gminy Krynica-Zdrój, Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1, Szkoła Podstawowa nr 2, Gminne Przedszkole nr 2, Samorządowe Centrum Edukacji Szkolnej w Tyliczu, Samorządowe Centrum Edukacji Szkolnej w Bereście, Szkoła Podstawowa w Piorunce, Szkoła Podstawowa w Polanach Zakład Wodociągów i Kanalizacji, Środowiskowy Dom Samopomocy; - Komórkach organizacyjnych – należy przez to rozumieć wydziały i referaty Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju.
Rozdział II
Cel główny i cele szczegółowe Programu
§ 3.
Głównym celem Programu jest wspieranie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i budowanie partnerskich relacji między Gminą a Organizacjami zapewniających lepsze zaspokajanie potrzeb społecznych oraz podnoszenie poziomu i jakości życia mieszkańców. Wzmacnianie roli aktywności obywatelskiej w rozwiązywaniu problemów lokalnych.
§ 4.
Cele szczegółowe Programu wynikają z założonego celu głównego i są to:
- wzmocnienie wpływu Mieszkańców i Organizacji na proces tworzenia polityk publicznych
oraz zwiększenie ich udziału w rozwiązywaniu lokalnych problemów, - podniesienie efektywności wydatkowania publicznych środków finansowych,
- wzmocnienie innowacyjności i konkurencyjności w wykonywaniu zadań publicznych,
- podniesienie poziomu profesjonalizacji działań Organizacji i rozwój wolontariatu,
- integracja i upowszechnienie partnerstwa wśród Organizacji i innych podmiotów w zakresie działania na rzecz Gminy i społeczności lokalnej.
Rozdział III
Zasady współpracy
§ 5.
Gmina przy współpracy z Organizacjami kieruje się następującymi zasadami:
- zasadą partnerstwa - co oznacza, że Organizacje oraz inne podmioty, na zasadach i w formie określonej w ustawie oraz zgodnie z trybem wynikającym z odrębnych przepisów, uczestniczą
w identyfikowaniu i definiowaniu problemów społecznych, wypracowywaniu sposobów ich rozwiązywania oraz wykonywaniu zadań publicznych, - zasadą pomocniczości (subsydiarności), zgodnie z którą, Gmina przekazuje Organizacjom kompetencje i środki do działania wszędzie tam, gdzie to jest możliwe, zaś Organizacje te aktywnie uczestniczą w określeniu zakresu współpracy i rzetelnej realizacji zadań,
- zasadą efektywności, w myśl której Gmina wykorzystuje współpracę z Organizacjami do efektywnej realizacji zadań społeczno – ekonomicznych,
- zasadą jawności podejmowanych działań, zgodnie z którą organy samorządu Gminy udostępniają współpracującym z nimi Organizacjom informacje o zamiarach i celach realizowanych zadań publicznych, w których możliwa jest współpraca z tymi Organizacjami,
- zasadą legalności, w myśl której wszelkie działania organów samorządu Gminy oraz Organizacji odbywają się w granicach i na podstawie przepisów prawa,
- zasadą uczciwej konkurencji – co oznacza, że Gmina zlecać będzie wykonanie zadań publicznych w oparciu o otwarty konkurs ofert,
- zasadą suwerenności stron, która oznacza, że Gmina i Organizacje realizując zadania publiczne są w stosunku do siebie równorzędnymi partnerami.
Rozdział IV
Przedmiot współpracy
§ 6.
- Gmina współpracuje z Organizacjami w sferze zadań publicznych określonych w art. 4 ust. 1. Ustawy.
- Przedmiotem współpracy Gminy z Organizacjami jest:
- włączenie organizacji pozarządowych w diagnozę potrzeb lokalnych i w planowanie polityk publicznych,
- realizacja zadań własnych Gminy,
- tworzenie warunków do rozwoju aktywności społecznej i obywatelskiej.
Rozdział V
Formy współpracy
§ 7.
- Współpraca między Gminą a Organizacjami realizowana jest w formie finansowej i pozafinansowej.
- Współpraca finansowa obejmuje:
- zlecanie Organizacjom realizacji zadań publicznych Gminy w trybie otwartego konkursu ofert, na zasadach określonych w ustawie, w formach powierzenia wykonania zadania publicznego lub wspierania takiego zadania publicznego zgodnie z priorytetowymi zadaniami wyznaczonymi w Programie;
- zlecanie Organizacjom realizacji zadań publicznych Gminy w trybie pozakonkursowym na podstawie art. 19a ustawy zgodnie z priorytetowymi zadaniami wyznaczanymi w programie, jeśli na ten cel zostały zabezpieczone środki finansowe;
- możliwość złożenia przez Organizacje wniosku z własnej inicjatywy. W przypadku uznania przez Gminę celowości realizacji takiego zadania, Gmina podejmuje decyzję o trybie zlecenia realizacji takiego zadania zgodnie z art. 12 ustawy;
- możliwość zawierania przez Gminę umów partnerskich z Organizacjami w celu wspólnej realizacji projektów finansowanych ze środków pozabudżetowych, z uwzględnieniem trybu wyboru partnera zgodnie z art. 28a ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1295, 2020 oraz Dz. U. z 2020r. poz. 1378) oraz porozumienia albo umowy o partnerstwie określonych w art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 818);
- zakup usług w trybie Prawa Zamówień Publicznych w szczególności w zakresie promocji Gminy.
- Współpraca pozafinansowa polega na:
- bieżącej komunikacji i wymianie informacji w szczególności w zakresie:
- rozpoznawania potrzeb społeczności lokalnej i wspólnego planowania działań służących zaspokajaniu tych potrzeb,
- planowania przez Gminę i Organizacje kierunków działalności oraz współdziałaniu
w celu zharmonizowania tych kierunków, - publikowania ważnych informacji o działaniach podejmowanych przez Gminę
oraz przez Organizacje na stronie internetowej Gminy oraz prowadzeniu podstrony dla Organizacji na www.krynica-zdroj.pl
- konsultowaniu z Organizacjami projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych Organizacji w tym w szczególności:
- konsultacji Wieloletniego i Rocznego Programu Współpracy w oparciu o proces zasięgania opinii u Organizacji,
- wykorzystania w konsultacjach z Organizacjami aktywnych form podnoszących ich efektywność, w tym otwartych spotkań z Organizacjami oraz konsultacji branżowych,
- włączania do procesów konsultacyjnych wyników ewaluacji współpracy z lat ubiegłych oraz działań edukacyjnych służących ułatwieniu Organizacjom efektywny udział w konsultacjach,
- konsultowania projektów aktów normatywnych dotyczących sfery zadań publicznych
z Miejską Radą Działalności Pożytku Publicznego w Krynicy-Zdroju, - zapraszania Organizacji do udziału w pracach wspólnych zespołów o charakterze doradczym i konsultacyjnym, których zadaniem będzie tworzenie lub opiniowanie aktów normatywnych, dokumentów o charakterze strategicznym oraz rozwiązań służących lepszemu zaspokajaniu potrzeb mieszkańców;
- inicjowaniu i wspieraniu przedsięwzięć, zadań i projektów partnerskich z Organizacjami opartych o współpracę pozafinansową, w oparciu o ustalone zasady,
- zawieraniu umów o wykonanie inicjatywy lokalnej,
- tworzeniu przez Gminę warunków do rozwoju współpracy Organizacji poprzez:
- współorganizowanie corocznego święta integracyjnego dla Organizacji w Gminie
na ich wniosek, np. w postaci Pikniku Organizacji, - stymulowanie oraz merytoryczne i organizacyjne wspieranie projektów partnerskich Organizacji,
- współorganizowanie corocznego święta integracyjnego dla Organizacji w Gminie
- udostępnianiu zasobów materialnych Gminy na działania Organizacji w oparciu o ustalone zasady korzystania, w tym w szczególności:
- pomoc w miarę możliwości w uzyskaniu lokalu na działalność statutową Organizacji. Udostępnianie przez Gminę, w miarę możliwości, bezpłatnie posiadanych zasobów takich jak lokale (np. sale na spotkania), sprzęt techniczny Organizacjom realizującym swoje zadania statutowe, o ile są one zgodne z zadaniami Gminy,
- umożliwianie w miarę możliwości Organizacjom realizacji przedsięwzięć na terenie gminnych obiektów sportowych (stadionu, boisk szkolnych, hali sportowej),
- dążenie do utworzenia biura organizacji pozarządowych przeznaczonego
do wykorzystania na spotkania, szkolenia i konferencje, zapewniającego dostęp
do sprzętu biurowego i komputerowego,
- inicjowaniu lub współorganizowaniu szkoleń i doradztwa dla Organizacji mających na celu rozwój i profesjonalizację ich działalności, w szczególności w zakresie pozyskiwania funduszy ze źródeł zewnętrznych,
- przesyłaniu Organizacjom, w miarę posiadanej wiedzy, informacji nt. możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych,
- promowaniu przez Gminę działalności Organizacji i pomocy w tworzeniu ich pozytywnego wizerunku, m. in. poprzez wsparcie promocyjne organizowanych przez Organizacje wydarzeń i projektów, przekazywanie w miarę dostępności materiałów promocyjnych Gminy, publikację materiałów promocyjnych nt. Organizacji z terenu Gminy oraz pomoc
w kontaktach z mediami lokalnymi i regionalnymi, - udzielaniu rekomendacji przez Gminę Organizacjom, które ubiegają się o dofinansowanie
z innych źródeł, - ułatwianiu współpracy między Organizacjami a jednostkami organizacyjnymi Gminy,
- wspieraniu Organizacji w podejmowaniu współpracy z innymi podmiotami z terenu Gminy, Województwa i innych samorządów, szczególnie tych z którymi Gmina ma porozumienie
o współpracy, - organizowaniu spotkań roboczych (w zależności od potrzeb) z przedstawicielami Organizacji,
- zbieraniu informacji o Organizacjach funkcjonujących na terenie Gminy przy pomocy cyklicznie prowadzonych badań ankietowych,
- prowadzeniu elektronicznej bazy danych nt. Organizacji działających na terenie Gminy
oraz jej aktualizowaniu na podstawie złożonych ankiet, - prowadzeniu cyklicznej oceny jakości współpracy Gminy z Organizacjami (w oparciu
o metodę Lokalny Indeks Oceny Jakości Współpracy), - wskazaniu przez Gminę osoby odpowiedzialnej za współpracę z Organizacjami - koordynatora współpracy oraz zakresu zadań poszczególnych komórek organizacyjnych
i jednostek organizacyjnych, które podejmują współpracę z Organizacjami.
Rozdział VI
Priorytetowe zadania publiczne
§ 8.
Do priorytetowych zadań Gminy w roku 2021 we współpracy finansowej i pozafinansowej
z Organizacjami należą:
- Zadania w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa kulturowego,
w szczególności:
- wspieranie działań propagujących dziedzictwo kulturowe Gminy, ochronę dóbr kultury, tradycji lokalnych, promocję tradycyjnych świąt i wydarzeń w Gminie i poza Gminą,
- wspieranie imprez kulturalnych o charakterze gminnym, mających istotne znaczenie dla rozwoju kultury w Gminie,
- tworzenie warunków do rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą, sztuką, literaturą,
- rozpoznawanie i zaspakajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych,
- podtrzymywanie polskiej tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej,
- organizacja koncertów, wydarzeń, wycieczek, publikacji, wydawnictw,
- zwiększanie dostępu do kultury w szczególności w sołectwach,
- wykreowanie i promocja lokalnych produktów kulturalnych,
- tworzenie wspólnego kalendarza wydarzeń kulturalnych w Gminie.
- Zadania w zakresie działalności na rzecz osób starszych, mające na celu:
- poprawę jakości poziomu życia poprzez aktywność społeczną,
- integrację międzypokoleniową i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu,
- zwiększanie dostępu do zajęć edukacyjnych,
- zagospodarowanie potencjału społeczno-zawodowego,
- promowanie zdrowego stylu życia.
- Zadania w zakresie kultury fizycznej w szczególności:
- wspieranie działań mających na celu upowszechnienie kultury fizycznej, rekreacji ruchowej oraz promocji zdrowego trybu życia,
- kształtowanie postaw prosportowych i ich rozwój wśród dzieci i młodzieży,
- podnoszenie poziomu sportowego dzieci i młodzieży,
- budowanie oferty sportowo-rekreacyjnej i popularyzacja aktywnego i zdrowego stylu życia wśród mieszkańców Gminy,
- aktywizacja i integracja mieszkańców Gminy poprzez sport,
- wspieranie sportowych reprezentacji Gminy w imprezach i zawodach sportowych,
- upowszechnianie sportu wśród osób niepełnosprawnych.
- Zadania w zakresie turystyki i krajoznawstwa, w szczególności:
- upowszechnianie uprawiania turystyki w celu lepszego i pełniejszego wykorzystania walorów turystycznych, rekreacyjnych i krajoznawczych Gminy,
- promocja turystyczna Gminy oraz inspirowanie do tworzenia i rozwijania produktów turystycznych w tym miejscowości tematycznych,
- wspieranie rozwoju infrastruktury informacyjnej i usługowej dla turystów.
- Zadania z zakresu działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych
oraz działalności na rzecz Organizacji, w szczególności:- dofinansowanie wkładów własnych Organizacji w oparciu o tryby współpracy finansowej
przewidzianej w Ustawie celem wsparcia realizacji projektów, na których realizację Organizacje pozyskały, bądź są w trakcie pozyskiwania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych i służą realizacji zadań własnych Gminy, których cele są zgodne z celami zawartymi w dokumentach strategicznych oraz w Wieloletnim i Rocznym Programie Współpracy,
- wspieranie partnerstwa lokalnego i aktywności obywatelskiej,
- podnoszenie świadomości społecznej na temat celowości podejmowanych wspólnie działań na rzecz rozwiązywania lokalnych problemów,
- doskonalenie i rozwijanie współpracy Gminy z Organizacjami działającymi na terenie Gminy,
- upowszechnianie wolontariatu.
- Zadania z zakresu działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 Ustawy, w tym w szczególności:
- zwiększenie udziału Organizacji w konsultacjach projektów aktów normatywnych
w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych Organizacji; - zwiększenie samodzielności Organizacji w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych.
- Zadania w zakresie edukacji, oświaty i wychowania, w szczególności:
- zapobieganie wykluczeniu społecznemu oraz wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci
i młodzieży - wspieranie działań przyczyniających się do zagospodarowania wolnego czasu dzieci
i młodzieży (w tym rozwijanie zdolności, zainteresowań, propagowanie zdrowego trybu życia oraz promowanie działań wolontariackich), - wzmocnienie działań wychowawczych i edukacyjnych na rzecz dzieci i młodzieży – kształtowanie postaw patriotycznych, pielęgnowanie tradycji lokalnych i regionalnych, rozwijanie aktywności obywatelskiej, kształtowanie postaw proekologicznych.
- Zadania w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w odwołaniu do priorytetów wyznaczonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, w szczególności:
- organizacja imprez, spotkań i konkursów propagujących zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego, przeciwdziałania patologiom społecznym i uzależnieniom, przemocy wśród dzieci i młodzieży,
- organizacja czasu wolnego i wypoczynku dzieci i młodzieży.
Rozdział VII
Okres realizacji Programu
§ 9.
Program realizowany będzie od 1 stycznia do 31 grudnia 2021 r.
Rozdział VIII
Sposób realizacji programu
§ 10
- Bezpośrednią współpracę z Organizacjami prowadzą w ramach swoich kompetencji komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne Gminy realizujące zadania publiczne z zakresu wymienionego w § 8 Programu.
- Program realizowany będzie z wykorzystaniem finansowych i pozafinansowych form współpracy z Organizacjami zapisanych w Rozdziale V Programu.
- Realizację Programu ze strony Urzędu koreluje i monitoruje koordynator ds. współpracy
z Organizacjami wyznaczony przez Burmistrza, do obowiązków, którego należy:
- koordynacja spraw z zakresu współpracy z Organizacjami, ułatwianie współpracy
z jednostkami organizacyjnymi Gminy, - koordynacja przygotowywania zasad współpracy, projektów programów współpracy i ich konsultacji z Organizacjami,
- sporządzanie zbiorczych informacji na temat współpracy Urzędu z Organizacjami, w tym
w szczególności o zadaniach publicznych zleconych do realizacji Organizacjom, - organizowanie spotkań, prowadzenie konsultacji i udzielanie informacji.
Rozdział IX
Finansowanie realizacji zadań publicznych
§ 11
- Zlecanie zadań publicznych Organizacjom odbywa się poprzez wspieranie lub powierzanie realizacji zadań publicznych o charakterze rocznym lub wieloletnim.
- W przypadku zadań własnych Gminy o charakterze wieloletnim, warunkiem ich realizacji jest ich uwzględnienie w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
- Program jest finansowany ze środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań publicznych w ramach budżetu Gminy.
- Wysokość środków finansowych planowanych na realizację Programu wynosi 700 000,00 zł.
- Wysokość środków przeznaczonych na realizację Programu zostanie określona w budżecie Gminy na rok 2021.
- Informacja o wysokości środków finansowych planowanych na otwarte konkursy ofert wraz
z harmonogramem będzie zamieszczona na stronie internetowej Urzędu Miejskiego www.krynica-zdroj.pl
Rozdział X
Ocena realizacji Programu
§ 12
- Realizacja Programu zostanie poddana ewaluacji podsumowującej, mającej na celu ocenę realizacji wykonania Programu.
- Ustala się następujące wskaźniki niezbędne do oceny realizacji Programu:
- liczba ogłoszonych otwartych konkursów ofert,
- liczba ofert, złożonych w otwartych konkursach ofert, w tym ofert wspólnych, w tym liczba Organizacji,
- liczba umów zawartych z Organizacjami na realizację zadań publicznych w ramach środków finansowych przekazywanych organizacjom przez Gminę,
- liczba umów, które nie zostały zrealizowane lub zostały rozwiązane przez Gminę z przyczyn zależnych od Organizacji,
- liczba Organizacji podejmujących po raz pierwszy zadania publiczne w oparciu o dotacje,
- wysokości kwot udzielonych dotacji w poszczególnych obszarach,
- wielkość wkładu własnego finansowego i pozafinansowego Organizacji w realizację zadań publicznych oraz wielkość środków finansowych przeznaczonych przez Gminę na realizację zadań własnych Organizacji,
- liczba realizowanych umów partnerstwa określonych w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r.
o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1295, 2020 oraz. Dz.U. 2020 r. poz. 1378), - liczba projektów aktów normatywnych stanowionych przez Radę Miejską, konsultowanych przez Organizacje,
- liczba spotkań oraz szkoleń adresowanych do Organizacji przez Gminę,
- liczba wydarzeń realizowanych przez Organizacje wspieranych przez Gminę w różnych formach promocyjnych i organizacyjnych.
- W ramach monitorowania i ewaluacji współpracy Gminy z Organizacjami, Gmina roześle
do Organizacji ankietę badającą liczbę i charakter wydarzeń, liczbę i charakter podjętych projektów i inicjatyw finansowanych ze środków nie pochodzących z budżetu Gminy
lub wspartych ze źródeł zewnętrznych w formie rzeczowej, liczbę członków, współpracowników i wolontariuszy współpracujących z Organizacją, w tym osób, które dołączyły do Organizacji w ostatnim roku.
- W ramach monitorowania i ewaluacji współpracy Gminy z Organizacjami, Gmina roześle
Rozdział XI
Informacja o sposobie tworzenia Programu oraz przebiegu konsultacji
§ 13
- Program został przygotowany w Urzędzie Miejskim w Krynicy-Zdroju przez koordynatora ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, na podstawie kierunków działań strategicznych Gminy, wniosków i propozycji przekazanych przez Organizacje, właściwe komórki organizacyjne
i jednostki organizacyjne Gminy. W Programie zostały uwzględnione również dotychczasowe doświadczenia Gminy z bieżącej współpracy z Organizacjami oraz doświadczenia z realizacji poprzednich rocznych programów współpracy. - Konsultacje Programu zostały przeprowadzone zgodnie z uchwałą Nr LIV/382/2010 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 6 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radą działalności pożytku publicznego lub z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
- Po uchwaleniu Programu przez Radę Miejską w Krynicy-Zdroju, Program zostanie upubliczniony:
- w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy,
- na stronie internetowej Urzędu www.krynica-zdroj.pl - podstrona dla Organizacji.
- Roczne programy współpracy powstają w oparciu o konsultacje z Organizacjami oraz dotychczasowe doświadczenia współpracy Gminy z Organizacjami z lat ubiegłych. Organizacje konsultują projekt programu współpracy przed uchwaleniem go przez Radę Miejską zgodnie z uchwałą Nr LIV/382/2010 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 6 września 2010 r.
Rozdział XII
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofert
§ 14
- Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert w ramach konkursów ofert na realizację zadań publicznych z obszarów określonych w § 8 Programu.
- Burmistrz powołuje w drodze zarządzenia komisję konkursową, zwaną dalej „komisją” oraz ustala jej skład osobowy i tryb pracy.
- Do każdego konkursu ofert powoływana jest odrębna komisja. Komisja ta jest organem opiniodawczo-doradczym Burmistrza.
- W skład komisji wchodzą przedstawiciele Burmistrza oraz Organizacji. Przedstawicieli Organizacji wybiera Burmistrz spośród zgłoszonych przez Organizacje kandydatur, w pierwszej kolejności powołuje osoby z Organizacji działających w obszarze działania zbieżnym z zakresem merytorycznym konkursu, z wyłączeniem osób reprezentujących Organizacje biorące udział w konkursie.
- W pracach komisji mogą zasiadać, z głosem doradczym, osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
- Na pierwszym posiedzeniu, członkowie komisji składają oświadczenia o bezstronności.
- Do członków komisji biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695, 1298) dotyczące wyłączenia pracownika. - Komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych, bez udziału oferentów.
- Uczestnictwo w pracach komisji jest nieodpłatne.
- Oceny formalnej złożonych ofert, polegającej na sprawdzeniu zgodności ofert z wymogami określonymi w ogłoszeniu konkursowym dokonuje pracownik właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej lub jednostki organizacyjnej Gminy.
- Oferty prawidłowo sporządzone podlegają opinii właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej lub jednostki organizacyjnej Gminy, która dokonuje wstępnej oceny ofert oraz przygotowuje informację dotyczącą rzetelności i terminowości wykonywania oraz rozliczania zadań przez daną Organizację w latach poprzednich.
- Komisja dokonuje oceny ofert, które przeszły pozytywnie weryfikację formalną, zgodnie z zasadami i warunkami określonymi w ogłoszeniu konkursu ofert oraz proponuje wysokość dotacji.
- Komisja dokonuje oceny merytorycznej oferty na podstawie indywidualnej karty oceny oferty, która zostanie opracowana. Wzór karty oceny oferty będzie załącznikiem do ogłoszenia konkursie ofert.
- Komisja dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursu. Karty oceny oferty dołączone są i przechowywane z dokumentacją konkursu.
- Burmistrz podejmuje decyzję o wyborze Organizacji, które uzyskały dotację w wyniku przeprowadzonego konkursu ofert oraz wysokości tych dotacji, na podstawie przedstawionych przez komisję rekomendacji.
- Wykaz Organizacji, które przystąpiły do konkursu ofert oraz wykaz Organizacji, którym przyznano dotację, rodzaj zleconych zadań i kwoty przyznane na ich realizację zostanie ogłoszony,
w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy, na stronie internetowej Urzędu www.krynica-zdroj.pl – podstrona dla Organizacji oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu.