Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Treść
Wydział Spraw Obywatelskich - EWIDENCJA LUDNOŚCI |
|
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej |
|
Kogo dotyczy |
Osób, które chcą dopełnić obowiązku zameldowania się, a nie mogą uzyskać potwierdzenia przebywania od osoby dysponującej tytułem prawnym do lokalu. |
Wymagane dokumenty |
1. Pisemny wniosek. 2. Formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego”. 3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej. 4. Pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika). |
Formularze/wnioski do pobrania |
|
Opłaty |
10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji.
Bank Spółdzielczy Krynica- Zdrój nr rachunku 47 8802 0002 2001 0000 1401 0012 lub w kasie tut. Urzędu Opłata skarbowa podlega zwrotowi, w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. Opłata skarbowa podlega zwrotowi w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony. |
Jednostka/osoba odpowiedzialna |
Wydział Spraw Obywatelskich –Aneta Krynicka |
Miejsce składania dokumentów |
Urząd Miejski w Krynicy- Zdroju, parter - pok. nr 16 Godziny przyjęć: Poniedziałek 8.00 – 16.00, Wtorek – Piątek 7.30 – 15.30
|
Termin załatwienia sprawy |
|
Podstawa prawna |
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego 2.Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności 3. Ustaw a z dnia 27 października 2017r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności 4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego 5.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej |
Tryb odwoławczy |
Do Wojewody Małopolskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. |
Uwagi i dodatkowe informacje |
1. Formalności załatwia osoba zainteresowana zameldowaniem. 2. Strona może brać udział w postępowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu. 3. Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ubiega się o zameldowanie, zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.
|