Wpisanie do rejestru wyborców
Treść
Wydział Spraw Obywatelskich - EWIDENCJA LUDNOŚCI |
|
Wpisanie do rejestru wyborców |
|
Kogo dotyczy |
Osób, które zamieszkują na stałe bez zameldowania na terenie gminy. |
Wymagane dokumenty |
1. Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców. 2. Kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość. 3. Pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje imiona, nazwisko, obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. 4. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu). Fakultatywnie: 1. Oświadczenie właściciela nieruchomości, że dana osoba tam zamieszkuje. |
Formularze/wnioski do pobrania |
1. Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców. 2. Pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców. 3. Wniosek o skreślenie z rejestru wyborców – dotyczy tylko obywateli państw UE. |
Opłaty |
Brak |
Jednostka/osoba odpowiedzialna |
Wydział Spraw Obywatelskich –Aneta Krynicka |
Miejsce składania dokumentów |
Urząd Miejski w Krynicy- Zdroju, parter - pok. nr 16 Godziny przyjęć: Poniedziałek 8.00 – 16.00, Wtorek – Piątek 7.30 – 15.30
|
Termin załatwienia sprawy |
3 dni od daty złożenia wniosku. |
Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 2.Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy 3.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
|
Tryb odwoławczy |
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Burmistrza, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji. |
Uwagi i dodatkowe informacje |
1. Wymienione wyżej wymagane dokumenty składają : - osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy nie posiadające zameldowania na pobyt stały, - osoby nigdzie nie zamieszkałe przebywające na obszarze gminy, - osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy pod innym adresem niż adres ich stałego zameldowania, - obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej nie będący obywatelami polskimi, stale zamieszkujący na terenie gminy. Obywatele UE są zobowiązani do złożenia wniosku o skreślenie z rejestru wyborców, w przypadku opuszczenia miejsca zamieszkania na terenie gminy. 2. Przed wydaniem decyzji o wpisie do rejestru wyborców Burmistrz Krynicy-Zdroju jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na obszarze danej gminy. Jednym ze sposobów udowodnienia faktu zamieszkiwania w danym miejscu może być: wizja lokalna pracownika, przedstawienie oświadczenia właściciela lub najemcy lokalu o tym, że wskazana osoba stale zamieszkuje w danym lokalu. 3. Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. |