Udostępnienie rejestru wyborców
Treść
Wydział Spraw Obywatelskich - EWIDENCJA LUDNOŚCI |
|
Udostępnienie rejestru wyborców |
|
Kogo dotyczy |
Osób, które chcą sprawdzić prawidłowość swoich danych w rejestrze wyborców. |
Wymagane dokumenty |
1.Wniosek o udostępnienie rejestru wyborców.
2.Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu). |
Formularze/wnioski do pobrania |
|
Opłaty |
Brak |
Jednostka/osoba odpowiedzialna |
Wydział Spraw Obywatelskich –Aneta Krynicka |
Miejsce składania dokumentów |
Urząd Miejski w Krynicy- Zdroju, parter - pok. nr 16 Godziny przyjęć: Poniedziałek 8.00 – 16.00, Wtorek – Piątek 7.30 – 15.30
|
Termin załatwienia sprawy |
3 dni od daty złożenia reklamacji. |
Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 2.Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy 3.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze |
Tryb odwoławczy |
Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie z rejestru wyborców wnoszący reklamację bądź osoba skreślona z rejestru wyborców może wnieść, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę za pośrednictwem Burmistrza Krynicy-Zdroju do właściwego miejscowo sądu rejonowego. |
Uwagi i dodatkowe informacje |
1. Rejestr wyborców jest udostępniany, na pisemny wniosek, do wglądu w urzędzie gminy. 2. Każdy może wnieść reklamację na nieprawidłowości w rejestrze wyborców, w szczególności w sprawie: a. pominięcia wyborcy w rejestrze, b. wpisania do rejestru osoby, która nie ma prawa wybierania, c. niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru, d. ujęcia w rejestrze osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy |