Informujemy, że w w dniu 24 grudnia oraz 31 grudnia 2024 r. Urząd Miejski będzie czynny do godziny 13:00

Przejdź do stopki

Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym

Treść

Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym

 

I.    OPIS FORMY WYKONANIA USŁUGI

 

          Kierownik urzędu stanu cywilnego wydaje z rejestru stanu cywilnego zaświadczenia
o stanie cywilnym.

          Zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego mogą zostać wydane na wniosek, złożony
w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
W takim przypadku osoba zainteresowana składa wniosek za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP (portal obywatel.gov.pl).

          Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.

          Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.

 

Uwaga  wydanie zaświadczenia wymaga uprzedniego zmigrowania aktów stanu do rejestru stanu cywilnego (tj. przeniesienia papierowej wersji aktu do rejestru elektronicznego); w przypadku gdy urodzenie, małżeństwo lub zgon miały miejsce poza właściwością Urzędu Stanu Cywilnego w Krynicy-Zdroju migracji aktu dokonuje urząd stanu cywilnego, który dany akt sporządził.

 

II.  WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW LUB ICH KOPII NIEZBĘDNYCH DO WYKONANIA USŁUGI

 Zaświadczenia dla osoby, której akt dotyczy wydaje się po przedłożeniu:
• dokumentu tożsamości wnioskodawcy – dowodu osobistego lub paszportu;
• wniosku, który zawiera nazwisko, imię (imiona), numer PESEL wnioskodawcy,              jeżeli   został nadany i adres do korespondencji osoby składającej wniosek;

 

III.              RODZAJ I WYSKOŚC OPŁAT ZWIĄZANYCH Z WYKONANIEM USŁUGI 

Opłata skarbowa od wydania zaświadczenia o stanie cywilnym - 38,00 zł.

Wpłaty opłaty skarbowej można dokonywać w kasie Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju  pok nr 23 lub na rachunek bankowy Bank Spółdzielczy Muszyna-Krynica-Zdrój: 53 8802 0002 2001 0000 1401 0001   (dowód wpłaty należy przedłożyć w USC).

 

IV.  TERMIN WYKONANIA USŁUGI

•    Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego wydanie dokumentu następuje do 7 dni roboczych   od dnia złożenia wniosku.

•   Jeżeli wniosek o wydanie o zaświadczenia złożony został do kierownika USC, który         nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie dokumentu następuje do 10 dni      roboczych od dnia złożenia wniosku.

 

V.   TRYB ODWOŁAWCZY

W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania zaświadczenia o stanie cywilnym, stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

 

VI.  PODSTAWA PRAWNA WYKONANIA USŁUGI

 

•    ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego,

•    rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 roku w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego,

•    ustawa z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,

•    ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,

•    ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,

•    ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej

 

 

 VII.             INFORMACJE NT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH            
 

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych zostały zamieszczone w klauzuli informacyjnej, stanowiącej załącznik do niniejszej karty informacyjnej ( vide: załącznik – Klauzula Informacyjna). Ponadto treść klauzul informacyjnych, wynikającej z artykułu 13 ust. 1 i 2 RODO znajduje się na  stronie: https://bip.malopolska.pl/umkrynicazdroj,m,308641,rodo.html

 

VIII.           INFORMACJE DODATKOWE DLA KLIENTA                                                   
✔      Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.

✔      Może zostać wydane, na wniosek, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

✔      Żądane zaświadczenie może zostać przesłane elektronicznie za pomocą platformy ePUAP, jednak warunkiem odbioru takiego dokumentu jest posiadanie oprogramowania odczytującego dokumenty opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

✔      Zaświadczenie wydane w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu uzyskany za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP może być wykorzystane wyłącznie w formie elektronicznej, gdyż tylko w tej formie posiada walor dokumentu urzędowego.

✔      Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.