Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub miejsca pobytu czasowego dla cudzoziemców
Treść
Wydział Spraw Obywatelskich - EWIDENCJA LUDNOŚCI |
|
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub miejsca pobytu czasowego dla cudzoziemców |
|
Kogo dotyczy |
Cudzoziemców dokonujących wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego |
Wymagane dokumenty |
1.Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ” 2.Paszport, karta pobytu, zezwolenie na pobyt lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem. 3.W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo: - pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania, - dowód osobisty pełnomocnika lub ważny paszport. Wymeldowania się z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej 1.Wypełnij formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego” w formie elektronicznej, udostępniony na platformie ePUAP. Opatrz formularz własnoręcznym podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub zastosuj podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą kwalifikowanego certyfikatu. Prześlij wniosek do Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju. |
Formularze/wnioski do pobrania |
|
Opłaty |
1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności meldunkowych. |
Jednostka/osoba odpowiedzialna |
Wydział Spraw Obywatelskich –Aneta Krynicka |
Miejsce składania dokumentów |
Urząd Miejski w Krynicy- Zdroju, parter - pok. nr 16 Godziny przyjęć: Poniedziałek 8.00 – 16.00, Wtorek – Piątek 7.30 – 15.30
|
Termin załatwienia sprawy |
Niezwłocznie. W chwili przyjęcia zgłoszenia osoba otrzymuje zaświadczenie stwierdzające dopełnienie obowiązku wymeldowania się. |
Podstawa prawna |
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego 2.Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności 3. Ustaw a z dnia 27 października 2017r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności 4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego 5.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej |
Tryb odwoławczy |
Brak, czynność materialno-techniczna. |
Uwagi i dodatkowe informacje |
1. Cudzoziemiec opuszczając miejsce pobytu stałego albo opuszczając miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się. 2.Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza „Zgłoszenie pobytu stałego” lub formularza „Zgłoszenie pobytu czasowego”. 3.Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. 4.Wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. |