Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców
Treść
Wydział Spraw Obywatelskich - EWIDENCJA LUDNOŚCI |
|
Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców |
|
Kogo dotyczy |
Osób ubiegających się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny. |
Wymagane dokumenty |
1.Dowód osobisty, a w przypadku jego braku – inny dokument tożsamości. 2.Wniosek o wydanie zaświadczenia. 3.Dowód uiszczenia opłaty skarbowej. 4.Tytuł prawny do lokalu – w oryginale, do wglądu (w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób osobach zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu). |
Formularze/wnioski do pobrania |
|
Opłaty |
Opłata skarbowa: 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy tut. Urzędu Miejskiego w Krynicy- Zdroju Bank Spółdzielczy Krynica- Zdrój nr rachunku 47 8802 0002 2001 0000 1401 0012 lub w kasie tut. Urzędu
|
Jednostka/osoba odpowiedzialna |
Wydział Spraw Obywatelskich- Aneta Krynicka |
Miejsce składania dokumentów |
Urząd Miejski w Krynicy- Zdroju, parter - pok. nr 16 Godziny przyjęć: Poniedziałek 8.00 – 16.00, Wtorek – Piątek 7.30 – 15.30
|
Termin załatwienia sprawy |
Do 7 dni. |
Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego 2.Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności 3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 4.Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych |
Tryb odwoławczy |
Do Wojewody Małopolskiego, w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie. |
Uwagi i dodatkowe informacje |
1. Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu. 2. Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. 3. Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie po złożeniu wniosku o udostępnienie danych (patrz: karta informacyjna „Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL” |