Przejdź do stopki

Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na wsparcie realizacji zadań publicznych Gminy Krynicy-Zdroju w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa kulturowego w roku 2025

Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na wsparcie realizacji zadań publicznych Gminy Krynicy-Zdroju w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa kulturowego w roku 2025

Treść

Na podstawie art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, 1572, 1907, 1940.), art. 11 ust. 1 pkt 1 oraz art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491, 1761, 1940) oraz na podstawie uchwały nr X.64.2024 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025, ustalam co następuje:

 

§1.

Ogłaszam otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań Gminy Krynicy-Zdroju z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa kulturowego w roku 2025.

 

§2.

Zatwierdzam szczegółowe warunki otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa kulturowego stanowiące załącznik nr 1 do zarządzenia.

 

§3.

Zarządzenie podlega ogłoszeniu poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju oraz publikację na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju i w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

§4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Załącznik do Zarządzenia nr 232.2025

Burmistrza Krynicy-Zdroju

z dnia 27 marca 2025 r.

Ogłoszenie

 

Działając na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491, 1761, 1940) oraz uchwały Nr X.64.2024 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025 (UoDPPioW). 

 

Burmistrz Krynicy-Zdroju

ogłasza

 

otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na wsparcie realizacji zadań publicznych Gminy Krynicy-Zdroju w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa kulturowego w roku 2025.

 

ROZDZIAŁ I

Rodzaj zadania

  1. Celem zadania jest wyłonienie ofert i wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie kultury, sztuki i tradycji dla podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, których celem jest upowszechnianie kultury i sztuki.

  1. Dofinansowane zostaną zadania polegające na:

1) organizacji wydarzeń kulturalnych i artystycznych,

2) wspieraniu działań propagujących dziedzictwo kulturowe Gminy Krynicy-Zdroju, ochronie dóbr kultury oraz tradycji lokalnych,

3) wspieraniu imprez kulturalnych o charakterze gminnym, mających istotne znaczenie dla rozwoju kultury w gminie,

4) tworzeniu warunków do zainteresowania wiedzą, sztuką, literaturą,

5) popularyzacji historii Gminy Krynicy-Zdroju poprzez wydawanie publikacji.

  1. Rezultaty zadań publicznych powinny jak najtrafniej oddawać zakres rzeczowy i cele realizacji zadania i zostać przedstawione w sposób wymierny.

  1. Do rekomendowanych rezultatów realizacji zadań publicznych, o których mowa w ust. 3 zalicza się:

1) organizację przedsięwzięć kulturalnych, artystycznych (np. imprezy, warsztaty, pokazy, występy, konkursy, koncerty, festiwale, wernisaże, wystawy, odczyty) w ramach dziedzictwa kulturowego),

2) tworzenie warunków służących kultywowaniu tradycji i upowszechnianiu folkloru –  warsztaty, koncerty, festiwale, przeglądy, zajęcia artystyczne, audycje, ćwiczenia artystyczne, zakup strojów regionalnych,

3) opracowanie publikacji tematycznych w zakresie kultury dostępnych oraz dystrybuowanych dla szerokiego grona odbiorców, realizacja wydawnictw, broszury, książki, foldery, projekcje filmowe.

  1. Oferent może dodatkowo wykazać autorskie wskaźniki rezultatu specyficzne dla zadania wskazując planowany poziom ich osiągnięcia oraz sposób monitorowania.

  1. Oferent w złożonej ofercie jest zobowiązany do uwzględnienia co najmniej jednego obligatoryjnego rezultatu wskazanego w pkt 4 przez Zleceniodawcę.

  1. Rekomendowane sposoby określenia osiągnięcia rezultatów m.in.:

1) liczba godzin, prób, spotkań artystycznych, przeglądów, warsztatów,

2) liczba osób będących odbiorcami zadania, które zwiększyły swoją wiedzę w zakresie edukacji artystycznej i kulturalnej,

3) liczba wydarzeń (imprezy, warsztaty, próby, pokazy, występy, konkursy, koncerty, festiwale, wernisaże, wystawy itp.),

4) liczba zrealizowanych publikacji mających na celu kultywowanie tradycji historycznych oraz popularyzację tradycji kulturowych miasta (ilość wydawnictw, nagrań, audycji, itp.),

5) liczba egzemplarzy publikacji w mediach społecznościowych (nakład, posty artykułu, banery, audycje, wyświetlenia, ulotki, katalogi tematyczne itp.).

  1. Rekomendowany sposób monitorowania rezultatu/źródła informacji o osiągnięciu wskaźnika: dokumentacja fotograficzna, dokumentacja promocji projektu (plakaty, wydruki z mediów społecznościowych dotyczące materiałów potwierdzających organizację wydarzenia, potwierdzenie promocji w innych mediach itp.), listy uczestników, programy warsztatów, nagrania, ankiety, ulotki, regulaminy konkursów, listy odbioru nagród, protokoły, oświadczenia o liczbie uczestników, dyplomy, dokumenty potwierdzające rejestrację i organizację przeglądów i konkursów, programy, listy dystrybucyjne, potwierdzenia odbioru wydawnictwa.

  1. Oferenci, którzy otrzymają dotacje na realizację zadań publicznych będą po ich zakończeniu rozliczani z założonych rezultatów. Dlatego należy je określić w taki sposób, by były one możliwe do osiągnięcia oraz zweryfikowania.

  1. Dokumenty, stanowiące sposób monitorowania rezultatu/źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika, należy załączyć do sprawozdania z realizacji zadania publicznego.

  1. Oferent w części III, pkt 5 oferty, powinien zdiagnozować ryzyka, które z przyczyn niezależnych od Oferenta, mogą utrudnić lub uniemożliwić osiągnięcie zadeklarowanych rezultatów np. zmiana miejsca i terminów przeprowadzenia wydarzeń/konkursów/warsztatów/koncertu i innych zajęć, brak możliwości wynajęcia pomieszczeń.

  1. Wskazanie ryzyka oraz sposób ich zapobiegania może stanowić podstawę do uwzględnienia osiągnięcia czy nieosiągnięcia rezultatu i jego przyczyny przy rozpatrywaniu końcowego sprawozdania z realizacji zadania.

  1. Na Oferencie spoczywa obowiązek zawarcia z właścicielem/ami obiektu/ów umowy/ów użyczenia pomieszczeń w budynkach, w których realizowane będą zadania o których mowa w ust. 4 (jeżeli dotyczy).

  1. Na Oferencie spoczywa obowiązek uregulowania wszystkich wymogów prawnych przy realizacji zadań, w tym dotyczących organizacji imprez masowych (jeżeli impreza będzie miała taki charakter), jak również pozyskania wszelkich ubezpieczeń, pozwoleń i zgód właścicieli/zarządców terenu oraz tantiem autorskich i innych (jeżeli dotyczy).

  1. W szczególności wydarzenia i przedsięwzięcia kulturalne i artystyczne realizowane w ramach zadań, o których mowa w ust. 4 powinny posiadać odpowiednie zabezpieczenie medyczne, ubezpieczenie, ochronę, służby porządkowe dla zabezpieczania uczestników itp.

  1. Oferent w całości odpowiada za prawidłową realizację zadania oraz za szkody, które mogą wystąpić w związku z jego realizacją.

  1. Zlecenie ww. zadań odbywać się będzie w formie wsparcia realizacji zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

 

ROZDZIAŁ II

Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

  1. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania wynosi 85 000,00 złotych.

  1. Maksymalna kwota wnioskowanego przez Oferenta dofinansowania nie może przekroczyć kwoty 20.000,00 złotych.

  1. Środki finansowe zostaną rozdzielone pomiędzy Oferentów uprawnionych, których oferty będą wyłonione w drodze tego konkursu.

 

ROZDZIAŁ III

Zasady przyznawania dotacji

  1. O przyznanie dotacji na realizację zadania mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, zgodnie z art. 3 ust. 2 oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 UoDPPioW oraz stowarzyszenia zwykłe zgodnie z ustawą z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach, zwane dalej „Oferentami” jeśli ich cele statutowe są zgodne z obszarem, celami i założeniami konkursu, w jakim realizowane jest zadanie.

  1. W ramach Konkursu uprawniony podmiot może złożyć tylko jedną ofertę. Każda kolejna oferta złożona przez ten sam podmiot będzie traktowana jako oferta złożona przez podmiot nieuprawniony do udziału w Konkursie.

  1. Dotacja może być przyznana jedynie na finansowanie zadania z zakresu działalności statutowej nieodpłatnej lub odpłatnej. Środki dotacji nie mogą być przeznaczone na finansowanie działalności gospodarczej Oferenta.

  1. Oferent nie może prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności.

  1. Dwie lub więcej organizacje pozarządowe lub inne podmioty uprawnione mogą złożyć ofertę wspólną, a ich prawa i obowiązki wynikające ze złożenia oferty wspólnej określa UoDPPioW.

  1. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, nie gwarantuje również przyznania dotacji w wysokości wnioskowanej przez Oferenta. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana przez Oferenta.

  1. W niniejszym konkursie nie mogą być składane oferty, które uzyskały wsparcie finansowe realizacji zadania z budżetu Gminy Krynicy-Zdroju w ramach innych otwartych konkursów ofert, w trybie tzw. „małego grantu” (z pominięciem otwartego konkursu ofert, zgodnie z art. 19a UoDPPioW) lub są współfinansowane przez gminne jednostki organizacyjne Gminy Krynicy-Zdroju. Oferta, która otrzyma środki finansowe w ramach niniejszego konkursu nie może być przedmiotem wniosku o sfinansowanie z pominięciem otwartego konkursu ofert, zgodnie z art. 19a UoDPPioW.

  1. Dotacja przyznana na realizację zadania publicznego będzie rozliczana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.

  1. Oferent ma obowiązek ujęcia w kosztorysie przewidywanych kosztów realizacji zadania wyszczególnionych kosztów według rodzaju wraz z nazwami tych kosztów (np. zakup usług, zakup towarów, wynagrodzenia) z podaniem poszczególnych kwot wartości tych usług lub zakupów czy też umów zleceń.

  1. Wkład własny Oferenta musi wynosić co najmniej 10% kosztów całego zadania. Wkład własny może pochodzić z własnego wkładu finansowego i/lub osobowego.

  1. W przypadku, gdy suma dofinansowania zgłoszonych ofert przekroczy wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania, organizator konkursu zastrzega sobie możliwość proporcjonalnego zmniejszenia dofinansowania stosownie do posiadanych środków. W takiej sytuacji dopuszcza się możliwość częściowej zmiany oferty. Zmiana zakresu realizacji zadania nie może naruszać jego istoty przedstawionego w ofercie. Przed podpisaniem umowy zmiana ta wymaga zaktualizowania oferty w terminie do 7 dni roboczych od daty otrzymania przez Oferenta powiadomienia przesłanego drogą elektroniczną na adres mailowy Oferenta.

  1. Brak aktualizacji oferty w terminie wskazanym w ust. 11 skutkuje jej odrzuceniem.

  1. Oferent do oferty oraz do sprawozdania końcowego składa oświadczenie o kwalifikowalności podatku od towarów i usług (VAT). Wzór oświadczenia o kwalifikowalności podatku VAT stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia o konkursie.

 

ROZDZIAŁ IV

Terminy i warunki realizacji zadania

  1. Termin realizacji zadania obejmuje okres od 20 maja 2025 do 15 grudnia 2025 roku.

  2. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania regulować będzie umowa zawarta pomiędzy Oferentem a Zleceniodawcą tj. Gminą Krynica-Zdrój, mająca swoją siedzibę w Krynicy-Zdroju, przy ul. J.I. Kraszewskiego 7, NIP: 734-354-31-00, REGON: 491893055.

  3. Oferent jest zobowiązany do wskazania warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie realizowanego zadania publicznego, z uwzględnieniem wymagań ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej. W indywidualnym przypadku, gdy Oferent nie ma możliwości zapewnienia dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Oferent jest zobowiązany do przedłożenia w załączeniu do oferty oświadczenia dotyczącego wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, które zostaną zapewnione w ramach realizacji zadania publicznego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia o konkursie.

  4. Oferent może odstąpić od podpisania umowy w przypadku przyznania dotacji niższej niż oczekiwana w ofercie. W takim przypadku ma obowiązek pisemnie powiadomić Gminę Krynicę-Zdrój o swojej decyzji.

  5. Jeżeli Oferent zaplanuje w ofercie wkład osobowy w realizację zadania powinien uwzględnić jego wartość w kosztorysie.

  6. Wydatki zostaną uznane za kwalifikowane tylko wtedy, gdy:

1) są bezpośrednio związane z realizowanym zadaniem i są niezbędne do jego realizacji,

2) są uwzględnione w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,

3) są racjonalnie skalkulowane na podstawie cen rynkowych,

4) odzwierciedlają koszty rzeczywiste, a także są skalkulowane proporcjonalnie dla zadania objętego dofinansowaniem,

5) zostały faktycznie poniesione i udokumentowane, są potwierdzone właściwymi dowodami księgowymi oraz są prawidłowo odzwierciedlone w ewidencji księgowej.

  1. Wydatki, które nie mogą być finansowane z dotacji, to m.in.:

1) podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości, w której podatnik zadeklarował jego odzyskanie lub odliczenie w deklaracjach składanych do Urzędu Skarbowego, bądź odzyskał je lub odliczył,

2) realizacja zadań inwestycyjnych i koszty związane z wydatkami inwestycyjnymi,

3) zakup środków trwałych w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,

4) wydatki poniesione przed podpisaniem umowy realizacji zadania publicznego,

5) wydatki poniesione poza terminem płatności wskazanym w umowie,

6) wydatki nieuwzględnione w ofercie,

7) wydatki poniesione w związku z przygotowaniem oferty,

8) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań,

9) nagrody, premie i inne formy bonifikaty rzeczowej lub finansowej dla osób zajmujących się realizacją zadania.

  1. Niedozwolone jest podwójne finansowanie wydatku, tzn. zrefundowanie całkowite lub częściowe danego wydatku dwa razy ze środków publicznych, wspólnotowych lub krajowych.

  1. Koszty administracyjne nie mogą przekroczyć 10% przyznanej dotacji. Jako koszty administracyjne podmiotu związane z realizacją zadania rozumie się koszty koordynacji i obsługi księgowej i prawnej zadania, koszty stałe podmiotu wynikające z bieżącego jego funkcjonowania (np. opłaty za telefon, internet, opłaty pocztowe, artykuły biurowe, itp.) w wysokości adekwatnej do udziału realizowanego zadania w całokształcie działań podejmowanych przez Zleceniobiorcę.

  1. W trakcie realizacji zadania Zleceniobiorca może samodzielnie dokonywać przesunięć środków otrzymanych z dotacji pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonych w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, w tym pomiędzy działaniami, zwiększających do 20% wartość dotacji na danej pozycji budżetowej. Zmiana wartości dotacji na danej pozycji budżetowej do 20% jej wartości nie wymaga aneksu do umowy.

  1. Jeżeli dany wydatek finansowany z dotacji wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie jest równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy nie nastąpiło zwiększenie tego wydatku o więcej niż 20 %.

  1. Przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami w kosztorysie, które przekroczą 20%, wymagają pisemnej zgody Zleceniodawcy po wcześniejszym złożeniu przez Zleceniobiorcę stosownego wniosku wraz z uzasadnieniem. Wskazane zmiany, po uzyskaniu zgody Zleceniodawcy, wymagają sporządzenia aneksu do umowy.

  1. Zwiększenie kwoty dotacji na danej pozycji budżetowej o więcej niż 20% jej wartości, bez zawarcia aneksu, uważa się za pobranie dotacji w nadmiernej wysokości i podlega zwrotowi do budżetu Gminy Krynicy-Zdroju.

  1. Aneksu do umowy nie wymagają:

1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami, finansowane z wkładu osobowego,

2) zmniejszenie wartości dotacji na danej pozycji do 80% wartości dotacji, w tym dokonane w ramach przesunięć środków, o których mowa w ust. 10,

3) zwiększenie wartości zadania poprzez zwiększenie wkładu osobowego.

  1. Zgody wymaga również utworzenie nowego rodzaju kosztu. Wprowadzony nowy rodzaj kosztu nie może zmieniać istoty zadania publicznego oraz mieć wpływu na wcześniejszy wybór oferty.

  1. Wysokość środków ze źródeł własnych oraz wartość wkładu osobowego może się zmieniać, o ile nie zmniejszy się wartość tych środków w stosunku do wydatkowanej kwoty dotacji. Nie wymaga to wówczas sporządzenia pisemnego aneksu.

  1. Koszty i wydatki związane z realizacją zadania (pokrywane z dotacji i środków własnych) mogą być ponoszone w terminach zgodnych z ogłoszeniem o konkursie.

  1. Burmistrz Krynicy-Zdroju może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych lub zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową Oferenta.

  1. Zleceniobiorca zobowiązuje się do umieszczania logo Zleceniodawcy lub informacji, że zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków otrzymanych od Zleceniodawcy, na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych, dotyczących realizowanego zadania publicznego oraz zakupionych rzeczach, o ile ich wielkość i przeznaczenie tego nie uniemożliwia, proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność. Logo oraz treść wymaganych informacji Zleceniodawca przekazuje Zleceniobiorcy.

  1. Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego według aktualnego wzoru obowiązującego na dzień składania sprawozdania w terminie i na zasadach określonych w umowie realizacji zadania publicznego.

  1. Zleceniobiorca zobowiązany jest do dołączenia do sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego:

1) zestawienia dowodów księgowych (faktur, rachunków, umów, list płac, not księgowych itp.), potwierdzających realizację zadania publicznego ;

2) zestawienia dokumentów potwierdzających zaangażowanie w realizację zadania wkładu osobowego;

3) kserokopii dowodów księgowych właściwych dla realizacji zadania, a także dokumentów potwierdzających wniesienie wkładu osobowego, potwierdzonych za zgodność z oryginałem - jeżeli Zleceniobiorca przewidywał wkład własny;

4) dodatkowych materiałów potwierdzających osiągnięcie założonych rezultatów oraz wykonania obowiązków informacyjno-promocyjnych wskazanych w ofercie (np. zdjęcia, filmy, plakaty, harmonogram zajęć, listy obecności, itp.).

  1. Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność wobec osób trzecich (uczestników zadania publicznego) za szkody powstałe w związku z realizacją zadania publicznego.

  1. Administratorem danych osobowych pozyskanych od osób trzecich w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.) (zwanego dalej RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych jest Zleceniobiorca

 

ROZDZIAŁ V

Termin i warunki składania ofert

  1. Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają pisemne oferty realizacji zadania według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057). Wzór stanowi załącznik nr 3 do ogłoszenia o konkursie.

  1. Oferty muszą być podpisane i opieczętowane przez Oferenta.

  1. Do opieczętowanej i podpisanej oferty należy dołączyć:

1) kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji
(w przypadku KRS nie ma tego obowiązku, jedynie zaleca się jego załączenie):

a) w przypadku fundacji, stowarzyszeń oraz spółdzielni socjalnych – aktualny (tzn. zgodny ze stanem faktycznym) wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego,

b) w przypadku kościelnych osób prawnych – aktualne zaświadczenie o osobowości prawnej parafii/zakonu oraz aktualne upoważnienie dla proboszcza/przeora do reprezentowania parafii/zakonu i zaciągania zobowiązań finansowych,

c) w przypadku pozostałych podmiotów, które nie podlegają rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym – inny dokument właściwy dla Oferenta. Jeśli ofertę składa stowarzyszenie zwykłe dokumentem właściwym będzie wypis z ewidencji zawierający następujące dane: nazwę stowarzyszenia, cel działania, adres siedziby, reprezentację stowarzyszenia, informację o statusie organizacji pożytku publicznego,

d) kopię umowy lub statutu spółki potwierdzoną za zgodność z oryginałem – w przypadku, gdy Oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 UoDPPioW.

2) pełnomocnictwo do reprezentowania Oferenta, jeśli zostało udzielone,

3) oświadczenie Oferenta o numerze rachunku bankowego, na który ma zostać przelana dotacja, stanowiące załącznik nr 4 do ogłoszenia konkursowego,

4) oświadczenie dotyczące wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, które zostaną zapewnione w ramach realizacji zadania publicznego - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia konkursowego,

5) oświadczenie o kwalifikowalności podatku od towarów i usług (VAT) – załącznik nr 1 do otwartego konkursu ofert

6) aktualny statut Oferenta, jeśli załączona ewidencja nie zawiera informacji dotyczącej osób, które go reprezentują w ramach ważności oświadczeń woli dotyczących praw i obowiązków majątkowych podmiotu.

  1. Wymienione załączniki należy złożyć w postaci oryginalnych dokumentów lub uwierzytelnionych kopii.

  1. Ofertę w wersji papierowej wraz z załącznikami należy złożyć w jeden z następujących sposobów:

1) w zamkniętej kopercie, opatrzonej opisem: „Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na wsparcie realizacji zadań publicznych Gminy Krynicy-Zdroju w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa kulturowego w roku 2025” na  adres: Urząd  Miejski w Krynicy Zdrój ul. Kraszewskiego 7,  33-380 Krynica Zdrój w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22 kwietnia 2025 r. (decyduje data wpływu do siedziby Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju). Na kopercie należy również podać nazwę i adres Oferenta;

2) pocztą na adres: Urząd Miejski W Krynicy-Zdroju, ul. Kraszewskiego 7, 33-380 Krynica-Zdrój. O terminowym złożeniu oferty decyduje data jej wpływu (wersji papierowej) do siedziby Urzędu, potwierdzona pieczęcią wpływu (a nie datą stempla nadania pocztowego).

3) dla osób, które posiadają kwalifikowany podpis elektroniczny, profil zaufany lub e-dowód, dopuszcza się składanie ofert (wraz z załącznikami w formacie pdf zamiast ich papierowej wersji) za pośrednictwem E-Doręczenia lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP. Platforma E-Doręczenia dostępna jest pod adresem AE:PL-21013-60028-AUDUJ-24 natomiast ePUAP pod adresem https://epuap.gov.pl/, na adres skrytki Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju: ePUAP: /1210073/SkrytkaESP,   /1210073/skrytka z wykorzystaniem Pisma ogólnego do podmiotu publicznego i wpisaniem w temacie: „Konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na wsparcie realizacji zadań publicznych Gminy Krynicy-Zdroju w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa kulturowego w roku 2025” (decyduje data wpływu na skrytkę ePUAP lub E-Doręczenia)  (decyduje data wpływu na skrytkę ePUAP lub E-Doręczenia). Oferta musi zostać podpisana elektronicznie (tj. podpis kwalifikowany, profil zaufany lub e-dowód) przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta.

  1. Oferta i wyżej wymienione załączniki powinny być podpisane przez osoby wskazane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym równoważnym dokumencie, posiadające na dzień składania oferty prawo reprezentacji Oferenta.

  1. Dokumenty powinny być podpisane w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej (np. czytelny podpis lub parafka wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej).

  1. W przypadku składania kopii dokumentów powinny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem przez jedną z osób mających prawo do reprezentacji Oferenta, na pierwszej stronie dokumentu z zastosowaniem formuły: „Za zgodność z oryginałem strony od … do …”, bądź na każdej ze stron.

  1. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa oferta oraz załączniki mogą być podpisywane przez osoby w nim wskazane.

  1. W przypadku braku w odpisie z KRS, w odpisie z innego rejestru lub ewidencji, danych dotyczących statutowej działalności, należy przedłożyć aktualny statut podmiotu lub inny równoważny dokument (jeśli przepisy dotyczące podmiotu nie nakładają obowiązku posiadania statutu).

 

 

ROZDZIAŁ VI

Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert

 

  1. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie 30 dni po zakończeniu terminu składania ofert.

  1. Oferty niespełniające warunków formalnych podlegają odrzuceniu i nie są poddawane ocenie merytorycznej z powodu następujących braków:

1) złożenie po terminie;,

2) złożenie oferty na zadanie, które nie jest zgodne z ogłoszeniem konkursowym,

3) złożenie na niewłaściwym formularzu,

4) w których brak jest podpisu/podpisów osoby/osób do tego upoważnionej/ych,

5) nie zostały wypełnione wszystkie wymagane punkty formularza,

6) złożenie przez podmiot nieuprawniony,

7) złożenie przez Oferenta, który nie prowadzi działalności statutowej w dziedzinie objętej konkursem,

8) złożenie oferty na zadanie, którego termin realizacji nie mieści się w przedziale czasowym wskazanym w ogłoszeniu,

9) wnioskowana przez Oferenta kwota dofinansowania nie spełnia kryterium określonego w ogłoszeniu konkursowym,

10) wysokość wkładu własnego Oferenta nie spełnia kryterium określonego w ogłoszeniu konkursowym.

  1. Do ofert, które podlegają jednokrotnemu usunięciu braków i nieprawidłowości należą te:

1) do których nie załączono wymaganych załączników wskazanych w ogłoszeniu konkursowym lub złożono je niekompletne,

2) wystąpią drobne błędy pisarskie bądź rachunkowe, które nie naruszają w sposób oczywisty czytelności oferty, w tym budżetu,

  1. Braki formalne i nieprawidłowości wskazane w ust. 3 mogą zostać usunięte w terminie do 2 dni roboczych od daty otrzymania przez Oferenta powiadomienia o konieczności uzupełnienia oferty, przesłanego drogą elektroniczną na adres mailowy Oferenta wskazany w ofercie.

  1. Nie ma możliwości wymiany ofert.

  1. Komisja konkursowa ocenia:

1) możliwość realizacji zadania publicznego przez Oferenta (w szczególności: doświadczenie w realizacji podobnych zadań, przygotowanie merytoryczne i doświadczenie kadry realizującej zadanie), punkty od 0 do 2,

2) proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których Oferent będzie realizował zadanie, punkty od 0 do 2,

3) realizację zleconych zadań publicznych przez Oferenta w latach poprzednich (rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych środków, punkty od 0 do 4,

4) przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do jego zakresu rzeczowego (efektywność, oszczędność, rzetelność, poprawność i kompletność), punkty od 0 do 2,

5) wysokość planowanego przez Oferenta udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania, punkty od 0 do 2,

6) planowany przez Oferenta wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy
i pracę społeczną członków, punkty od 0 do 2,

7) merytoryczną wartość oferty, jej zbieżność z hierarchią potrzeb i zadań Gminy Krynicy-Zdroju oraz korzyści płynące dla mieszkańców, punkty od 0 do 4,

  1. Komisja konkursowa może zaproponować zmianę wysokości dotacji i zakresu realizacji zadania w stosunku do złożonej oferty.

  1. Komisja Konkursowa opiniuje wszystkie oferty i tworzy listę rankingową. Komisja, biorąc pod uwagę ilość uzyskanych punktów oraz wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań rozstrzyga konkurs zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu komisji. W przypadku uzyskania równej ilości punktów decyduje głos Przewodniczącego komisji.

  1. Komisja może nie rekomendować przyznania dotacji dla danego zadania, jeśli uzna, że żadna ze zgłoszonych ofert nie spełnia wymaganych kryteriów.

  1. Komisja sporządza protokół konkursu, podpisany przez Przewodniczącego Komisji i przedstawia je Burmistrzowi wraz ze swoją rekomendacją.

  1. Protokół zawiera ocenę ofert wraz z podaniem liczby otrzymanych punktów i wielkością rekomendowanej dotacji.

  1. Ostateczna decyzję o przyznaniu i wysokości dotacji podejmuje Burmistrz Krynicy-Zdroju zgodnie z zasadami wskazanymi w ogłoszeniu konkursowym.

  1. O wynikach konkursu Burmistrz informuje pisemnie poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej Urzędu Miejskiego, Biuletynie Informacji Publicznej, oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

  1. Konkurs ofert zostaje unieważniony jeżeli:

1) nie złożono żadnej oferty,

2) żadna z ofert nie spełniana wymogów zawartych w ogłoszeniu.

  1. Zastrzega się możliwość wydłużenia terminu składania ofert, zmiany terminu zakończenia postepowania konkursowego oraz zmiany wysokości środków w zadaniach konkursowych, bez podania przyczyny - nie później niż do dnia zatwierdzenia wyników konkursu.

  1. Zastrzega się możliwość odwołania konkursu ofert, bez podania przyczyny przed upływem terminu składania ofert w konkursie.

 

ROZDZIAŁ VII

Informacja o zrealizowanych w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju
i związanych z tym kosztami

 

W roku 2024 oraz 2023 Gmina Krynica-Zdrój udzieliła organizacjom pozarządowym na działalność w dziedzinie kultury wsparcia finansowego w wysokości 75 000 zł.

 

ROZDZIAŁ VIII

 

RODO

Informuję, że zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) /Dz.U.UE.L.2016.119.1/, dalej „RODO”:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Krynicy-Zdroju z siedzibą przy ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 7, 33-380 Krynica-Zdrój, e-mail: krynica@umkrynica.pl, nr tel. 18 472 55 00;

  1. dane kontaktowe inspektora ochrony danych: ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 7, 33-380 Krynica-Zdrój, e-mail: iod@umkrynica.pl, nr tel. 18 472 55 60;

  1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia i rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadania pn. „Prowadzenie placówki „Pełna moc – placówka opieki i aktywizacji osób niesamodzielnych” w  miejscowości Berest”,  Berest 23, Gmina Krynica- Zdrój;

  1. podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c i lit. e RODO, ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491, 1761, 1940) oraz uchwała nr X.64.2024 Rady Miejskiej w Krynicy-Zdroju z dnia 27 listopada 2024 r.  w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Krynicy-Zdroju z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 UoDPPioW na rok 2025;

  1. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych jest administrator oraz osoby upoważnione przez administratora a także odbiorcami mogą być podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie administratora oraz inne podmioty na podstawie obowiązujących przepisów;

  1. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani nie planuje się przekazywania danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych

  1. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okresy zgodne z kategoriami archiwalnymi, o których mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;

  1. posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania;

  1. ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2;

  1. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach prawa, związanym z udziałem w konkursie, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z właściwych przepisów prawa;

  1. Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

 

Załączniki :

  1. Załącznik nr 1 - Wzór oświadczenia o kwalifikowalności podatku VAT

  1. Załącznik nr 2 - Oświadczenie dotyczące wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, które zostaną zapewnione w ramach realizacji zadania publicznego.

  1. Załącznik nr 3  - Oferta realizacji zadania publicznego -  Załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r.(poz. 2057)

  1. Załącznik nr 4 – Oświadczenie o posiadanym rachunku bankowym